Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării și Agenția de Guvernare Electronică anunță lansarea unui nou modul în cadrul aplicației EVO – Programări la servicii. Prin intermediul acestuia, cetățenii pot efectua programări la diverse instituții publice, fără vizite suplimentare sau timp de așteptare.

 

Modulul de programări este integrat cu platforma națională programari.gov.md și include, pentru început, 15 de servicii, prestate de trei instituții publice:

  • Ministerul Afacerilor Externe (12 servicii prestate de 32 de ambasade și consulate)
  • Agenția Națională a Arhivelor (2 servicii)
  • Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (1 serviciu prestat de 2 birouri)

Astfel, cetățenii pot face programări pentru diverse servicii publice, economisind timp și simplificând accesul la servicii.

“Acest modul e un nou beneficiu adus la îndemâna cetățenilor, menit să le simplifice viața și să le economisească timpul. Ne propunem să redefinim complet felul în care cetățenii interacționează cu statul și o facem cu pași determinați. Lista de servicii va continua să crească, pe măsură ce se finalizează integrările. În final, ne propunem ca orice cetățean să se programeze simplu și ușor la orice serviciu public și să-și gestioneze interacțiunea cu statul oricând și de oriunde, direct din telefon, prin EVO”, spune Dumitru Alaiba, Viceprim-ministru, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării

 

Cum funcționează modulul Programări în EVO?

Pentru a efectua o programare prin aplicația EVO, cetățenii trebuie să urmeze acești pași simpli: 

  1. Selectarea instituției dorite;
  2. Alegerea serviciului necesar din lista de servicii disponibile;
  3. Selectarea unei date și a unei ore convenabile;
  4. Completarea datelor personale, precompletate automat în baza profilului utilizatorului;
  5. Finalizarea programării și gestionarea acesteia.

 

Modulul permite gestionarea ușoară a programărilor, oferind următoarele funcționalități adiționale:

  • Detaliile programării
  • Adăugarea programării în calendarul personal
  • Locația oficiului pe hartă
  • Anularea programării

 

Pentru a utiliza modulul, utilizatorii trebuie să actualizeze aplicația.

 

EVO – toate serviciile publice, direct în telefonul tău 

EVO este aplicația guvernamentală integrată care simplifică accesul cetățenilor la servicii publice. Lansată public pe 6 iunie, 2024, aplicația oferă acces la acte digitale, informații despre cetățeni și afaceri, posibilitatea de a efectua plăți pentru diverse servicii, iar acum și opțiunea de programări.

Pentru acces la toate funcționalitățile EVO, cetățenii au nevoie de semnătură electronică.

Oricine poate alege între semnătura electronică mobilă (oferită de Orange sau Moldcell) sau cea pe stick USB, eliberată de STISC sau în toate oficiile ASP.

Utilizatorii sunt încurajați să își seteze autentificarea în 2 pași, sau să instaleze aplicația EVOSign pentru acces și autentificare ușoară, odată ce au o semnătură electronică.

Mai multe despre ce este semnătura electronică, poți afla aici: #tutorial Ce sunt semnăturile digitale și cum utilizăm serviciul #MSign

 

EVO este disponibilă gratuit pentru iOS și Android.

Descarcă, autentifică-te și testează noul modul:

iOS: https://apps.apple.com/us/app/evo/id6462688921

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=md.egov.evo

 

Aplicația este dezvoltată cu susținerea partenerilor de dezvoltare: Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, alături de partenerii Ukraine Moldova Enterprise Fund, Banca Mondială și PNUD Moldova.

Digitalizarea serviciilor publice și accesului simplificat la servicii face parte din Strategia de Transformare Digitală a Republicii Moldova, cu obiectivul dezvoltării unei societăți 100% digitale. Detalii aici: https://mded.gov.md/transparenta/64373-2/