Programulde Educație Antreprenorială
Programul de Educație Antreprenorială are drept obiectiv dezvoltarea capitalului uman prin promovarea competențelor și culturii antreprenoriale, care ar putea conduce crearea locurilor de muncă, majorarea numărului de companii nou-create și reducerea ratei falimentului acestora, precum și creșterea competitivității și rezilienței IMM din Republica Moldova.
Cursurile de instruiri antreprenoriale sunt susținute de experți/prestatori de servicii contractați de ODA.
-
Noi 26Gestiunea financiară a afacerii
-
Noi 28Vânzări cu rezultat
-
Dec 02Managementul proceselor de afaceri
Gestiunea financiară a afacerii
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor care dorește să-și eficientizeze financiar afacerea;
- Ești administrator care dorește să evite deciziile incorecte și să nu piardă banii investiți în afacere sau proiecte noi.
Ce vei învăța la acest modul?
- Planificare financiară: cheltuieli, venituri, cash-flow, costuri, prag de rentabilitate;
- Planificare fiscală a afacerii (impozite și taxe);
- Bugetul – instrument de planificare și control;
- Rapoarte financiare. Analiza rapoartelor financiare;
- Indicatori de performanță (profitabilitate, lichiditate, evaluare investiții și finanțare);
- Relația antreprenor – bancă: servicii de plată; produse de finanțare; produse investiționale.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi importanța bugetului și planificării financiare corecte;
- Să interpretezi informațiile conținute în situațiile financiare;
- Să evaluezi indicatorii financiari ai întreprinderii;
- Să definești politicile de gestiune a capitalului circulant.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Tudor LUPAȘCO - expert financiar, trainer-consultant. Expert de peste 15 ani de activitate în domeniul financiar-bancar, având în responsabilitate activitatea de creditare. A contribuit la elaborarea actelor normative și manualului privind activitatea de creditare, implementarea programelor de finanțare a ÎMM-urilor și ajustare a Manualului Operațional pentru Garantarea Creditelor. A participat la elaborarea și revizuirea setului de materiale didactice la disciplina "Bazele antreprenoriatului", conform Curriculumului modular pentru învățământul profesional tehnic; este formator pentru cadrele didactice din colegii și instituțiile profesional tehnice la disciplina "Bazele antreprenoriatului". |
Vânzări cu rezultat
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest modul este pentru tine dacă:
- Deții funcția de manager de vânzări;
- Ești specialist în vânzări într-o companie;
- Ești antreprenor care dorește să identifice noi canale de promovare a propriei afaceri;
- Vrei să cunoști mai multe tehnici și instrumente de vânzări, să înțelegi necesitățile clientului;
- Să construiești corect profilul clientului;
- Să valorifici marca ta comercială.
Ce vei învăța la acest modul?
- Introducere în domeniul vânzărilor
- Сiclul procesului de vânzare:
- Prospectarea;
- Stabilirea contactului cu clienții;
- Identificarea necesităților clienților;
- Tehnologiile de construire corectă a întrebărilor;
- Tehnicile de ascultare a clienților;
- Oferta și prezentarea produsului;
- Lucrul cu obiecțiile;
- Modalități de lucru cu obiecțiile;
- Erori des întâlnite în procesul de lucru al specialiștilor în vânzări
- Încheierea procesului de vânzare;
- Servciile post vânzare;
- Pâlnia de vânzări;
- Modele și strategii de vânzări;
- Marca comercială – importanța ei și cum o promovăm pe piețele internaționale;
- Studierea și lucrul cu diverse situații.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi care este procesul de vânzare reușit;
- Să lucrezi cu obiecțiile înaintate de clienți;
- Să stabilești modele și strategii de vânzări conform profilului companiei;
- Să descrii etapele-cheie ale procesului de vânzări;
- Să sporești vânzările și să le coordonezi cu planurile de marketing;
- Să creezi un portofoliu de clienți și să menții o relație productivă cu aceștia.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Olga COLESNICOVA - trainer Expert de peste 20 de ani de experiență. Business trainer certificat, autor a peste 20 de programe interactive de formare a abilităților practice în afaceri. Participantă în cadrul programelor internaţionale de formare în domeniul de management şi schimb de experiență de coaching în Germania, Austria, Italia, Marea Britanie, Grecia, Spania, Rusia, România, Polonia, etc. |
Managementul proceselor de afaceri
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor/administrator, care dorește să-și organizeze activitățile în cadrul întreprinderii pe care o conduci;
- Activezi în cadrul întreprinderii în calitate de manager de operațiuni;
- Dorești ca întreprinderea ta să devină eficientă și productivă;
- Vrei să optimizezi procesele de afaceri.
Ce vei învăța la acest modul?
-
Definirea și înțelegerea proceselor de afaceri;
-
Cartografierea proceselor de afaceri. Structura și arhitectura proceselor;
-
Strategii de gestionare a proceselor de business;
-
Analiza și măsurarea performanței proceselor;
-
Optimizarea proceselor;
-
Digitalizarea proceselor de business: Soluții de productivitate (CRM, ERP), calendare inteligente de business, telefonie IP, etc.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să identifici procesele critice și problemele specifice lor;
- Să formulezi propuneri de îmbunătățire și să le implementezi;
- Să aplici un set de instrumente și metode de măsurare a proceselor existente;
- Să determini performanța actuală ca punct de start pentru procesul de îmbunătățire;
- Să identifici cauza problemelor, utilizând un set de instrumente și metode de identificare;
- Să efectuezi controlul proceselor din cadrul întreprinderii.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Olga COLESNICOVA - trainer Expert de peste 20 de ani de experiență. Business trainer certificat, autor a peste 20 de programe interactive de formare a abilităților practice în afaceri. Participantă în cadrul programelor internaţionale de formare în domeniul de management şi schimb de experiență de coaching în Germania, Austria, Italia, Marea Britanie, Grecia, Spania, Rusia, România, Polonia, etc. |
Obiectivele specifice
Start în Business
Instruirile se adresează celor care:
Au mai multe idei de afaceri, dar nu știu pe care să o implementeze;
Au o idee, dar vor să se convingă că ideea de afacere este bună, viabilă, are șanse bune;
Au o idee testată deja, dar nu știu cum să înceapă activitatea;
Vor să dezvolte abilitățile antreprenoriale și să genereze, analizeze și să selecteze cele mai viabile idei de afaceri care pot fi ulterior transpuse într-un plan de afaceri.
Eficientizarea Afacerii
Instruirile se adresează celor care vorsă-și consolideze cunoștințele în următoarele domenii:
• Vânzări cu rezultat;
• Gestiunea financiară a afacerii;
• E-Comerț;
• Managementul proceselor de afaceri;
• Ecologizarea IMM-lor;
• Managementul resurselor umane;
Extinderea / Internaționalizarea Afacerii
Instruirile se adresează celor care vor să-și extindă și internaționalizeze afacerea:
- Operațiuni de export-import;
- Managementul strategic și elaborarea strategiilor de dezvoltare a companiei;
- Gestiunea financiară a întreprinderii (nivel avansat).